Når indhold bliver en del af oplevelsen

Resume af opgaven

For Roskilde Festival har vi i flere år leveret film, der ikke bare dokumenterede – men styrkede fortællingen om programmet, kulturen og fællesskabet. I 2018 skabte vi en hel serie af videoer, der samlede kunstnere, atmosfære og oplevelse i ét.

Historien

Roskilde Festival ønskede at præsentere programmet på en måde, der kunne vise hele oplevelsen: musik, kunst, fællesskab og stemning. Det handlede ikke kun om at informere, men om at engagere og skabe en helhed, som både publikum og samarbejdspartnere kunne spejle sig i.

Udførelsen

Vi stod for koncept, planlægning og gennemførelse – og leverede en række korte, præcise film, der foldede festivalens univers ud på en struktureret måde. For os var det afgørende at gøre det komplekse overskueligt, så indholdet blev let at afkode og gav værdi i alle kanaler.

Resultatet

Filmene blev brugt både online og under festivalen og skabte et sammenhængende billede af Roskilde-oplevelsen. At vi senere blev bedt om at levere spots til Orange Scene og Arena viste, at vi blev set som en betroet partner, der kunne håndtere indhold på de største scener.

Refleksion

Denne case er vigtig for os, fordi den viser, at CPHEVENTS kan indgå som en stabil partner – også i de mest komplekse set-ups. Vi har gennem årene arbejdet for både konferencer og festivaler, hvor vi som den lille spiller løftede store opgaver og viste, at indhold kan være lige så vigtig en del af oplevelsen som scenen og teknikken.