Webinarproduktion

– fra opsætning til live support

Webinarformatet

Et webinar skal være enkelt at deltage i – men det kræver teknisk erfaring at afholde.
Vi hjælper dig fra første opsætning til afslutningen, så du ikke skal bekymre dig om, om det virker.

For os handler det om at skabe de rette rammer for eventet. Nogle gange giver det mening at skrue op for produktionskvaliteten og andre gange via teams. 

Vi hjælper dig uanset og finder et løsning der passer til dit budget. 

Hvad vi konkret leverer?

Vi hjælper dig med:

  • Valg af platform og teknisk opsætning

  • Tilpasning til jeres deltagerflow og format

  • Træning og test af oplægsholdere (inkl. supportark)

  • Visuelt design og grafik (f.eks. nedtælling, navneskilte og slides)

  • Kvalitetssikret streaming og optagelse

  • Support under hele webinaret – vi sidder med hele vejen

  • Afsluttende opsamling og fil levering som er klippet ned efter dine behov. 

  • Alt teknisk ansvar, som også inkludere potentiel samarbejde med eksterne partnere såsom konferencested, hotel, studie etc. 

Sådan foregår det

Vi har faciliteret hundredvis af webinarer for virksomheder, organisationer og fagpersoner. Derfor har vi udviklet en struktur, hvor du som kunde ved præcis, hvad der skal ske – og hvor du altid har en, der har overblikket.

Uanset om I har prøvet det før eller det er første gang, skaber vi ro og fremdrift med en realistisk og fleksibel proces, som tilpasses jeres behov.

Overblik og forberedelse

  • Kort opstartsmøde, hvor vi afklarer formål, deltagere og tekniske rammer

  • Vi opsætter platform, grafik og tilmelder links

  • Du modtager testlink og teknisk plan

  • Generalprøve med oplægsholdere og gennemgang af flow og funktioner

Teknisk ansvar og backup

  • Vi håndterer alt teknik – fra indtjek til afslutning

  • Vi monitorerer lyd, video og deltagerflow

  • Vi står til rådighed for oplægsholdere og deltagerchat

  • Vi har backup-løsninger klar, hvis noget uforudset opstår

Opsamling og overblik

  • Du modtager optagelse i brugbart format

  • Vi deler eventuelle tekniske noter og forbedringsforslag

  • Mulighed for opfølgende klip, evaluering eller genbrug til SoMe/website

  • Vi sender alt proces materiale, som kunne være værdifuldt for jer

Praktisk information

Det kræver ikke:

  • At du har teknisk erfaring – vi guider dig

  • At du kender platforme – vi hjælper med valget

  • At du samler et team – vi tager det tekniske ansvar

  • At din agenda er færdig – det er faktisk bedre hvis den ikke er

Vi anbefaler:

  • At du får os ind i processen så tidligt som muligt. Det kan spare os tid og penge. 

  • At vi får adgang til visuelle identitet, viden om indhold og lokation. 

  • At du venter med at tage endelig beslutninger om optagested og format. Der er tekniske elementer, som kan være afgørende for budgettet, og som kan undgåes tidligt i processen. 

Anbefalinger til webinarformatet

Oplægsholder fra udlandet

Overvej om der er en specialist fra udlandet, som ville være relevant at inkludere i eventet.

Brug efterfølgende materialet strategisk

Udnyt potentialet for dit indhold, og lav mødedesign der gør det nemt at genbruge bidder på andre medier.

Forlæng oplevelsen

Sørg for at lave en brugeroplevelse der varer ved efter eventet. Det kan være gratis materiale, sparringsmøde,halv pris på event etc.

Optag et sted der imødekommer brandet

Æstetik kan betyde lige så meget som indholdet. Det skal stemme overens med brandets indentitet.
psst. husk og spørg ind til internet og lyt om lokalet har en forstyrrende og konsistent lyd.

Analyse af eventet

Det er ikke kun tal der kan afgøre om et event var sucessfuldt. Sørg for at lave en 360 graders analyse af dit event der inkludere testimonials, leads, watches, brand genkendelse.
Det tager mere end et webinar at få success med formatet.

Billeder

Sørg for at tage billeder af behind the scenes og send det til oplægsholdere og ledelse. Det er materiale som performer godt på sociale medier.